Eminent hdMEDIA RT2 1000 GB

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 15 goedgekeurde reviews die zijn achtergelaten voor de Eminent hdMEDIA RT2 1000 GB op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

8,2

Arjanvp 04-01-2013
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 2000 GB

Goede media speler die tot nu toe zonder firmgrade alles speelt.

Service van Eminent is bijzonder goed overigens! Onze 1-jarige dochter heeft waarschijnlijk onze afstandsbediening in een onbewaakt ogenblik in de vuilnisbak gegooid en we waren hem dus kwijt. Na een zoektocht op het internet om een nieuwe te kopen kon ik geen vervangende vinden. Met de kerst een mailtje gestuurd naar de Eminent klantenservice of ze mij konden helpen aan een artikelnummer of een winkel waar ik het kon kopen. De volgende ochtend na kerst direct een reactie om mijn adres door te geven en hebben we GRATIS een nieuwe opgestuurd kregen. Dat noem ik nog eens service!

Zou zonder aarzeling een nieuwe Eminent aanschaffen zodra deze de geest geeft!

Hardware freak 30-05-2012
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

ik heb steeds problemen met dat als je een film zitten kijken dat ie spontaan reset.
heb hier 4x contact over gehad met Eminent
maar die stuurt je steeds met een kluitje in het riet.

Eerst moest ik de firmware upgrade, toen moest ik de harde schrijf controleren op fouten, toen lag het aan de film die ik afspeelde
(deze deed het bij een collega wel op de zelfde eminent 7180 met de zelfde firmware), enz enz.
Je kan blijven bellen met eminent voor 45 cent per minuut maar je word er niet wijzer van.
Heb inmiddels de harde scrijf eruit gehaald en een usb stick erin gedaan met wat MP3 en Flac files maar daarbij reset hij ook.
Ik zit nu met een Media player van 278 euro waar ik niks aan heb en Eminet doet helemaal niks.

het grappige is dat ik net ondekt heb dat als je de oude firmware er op zet dat hij het dan wel doet.

maar Eminent doet helemaal niks ..

Officiele reactie van Eminent Europe 31-05-2012

Beste Hardware freak,

We vinden het vervelend voor jou en voor ons dat je probleem na 4 contactmomenten nog niet was verholpen. We streven ernaar om onze klanten zo snel te helpen.

De door de helpdesk aangedragen oplossingen (updaten firmware, controleren harde schijf etc) verhelpen doorgaans dit soort problemen.

Het spontaan rebooten van de mediaspeler kon vrijwel niet door onze ontwikkelaars worden gedupliceerd, vandaar dat er werd gesuggereerd om eerst de oplossingen van de Helpdesk te proberen.

Uiteindelijk konden er mediaspelers worden gevonden die het rebootprobleem hadden en van daaruit is men gaan ontwikkelen.

Met firmware 1.0.0.6, die op 3 mei 2012 werd gereleased, zijn spontane reboot problemen opgelost. Deze firmware kunt u downloaden via: http://downloads.eminent-online.com/EM7180_NEWGUI_1.0.0.6.zip

Deze reboot problemen traden trouwens niet bij alle mediaspelers op, slechts een zeer klein aantal had hier last van. Wellicht dat uw collega er daarom geen last van had?

Mocht u alsnog de problemen behouden ondanks firmware 1.0.0.6, dan raden wij u aan om contact op te nemen met de Eminent Helpdesk om de garantieprocedure te starten. De Eminent Helpdesk is te bereiken via www.eminent-online.com/contact

- G.B.

turtles3 31-05-2012

Misschien een goede raad.Als het ding het goed doet waarom dan updaten/upgraden terwijl er bijna niets veranderd aan waar je hem voor gebruikt.Ik bekijk er films mee en luister naar muziek.De rest gebruik ik niet.

Officiele reactie van Eminent Europe 07-06-2012

Beste turtles3,

Firmware updates worden uitgebracht om kleine (en soms grote) bugs op te lossen maar meer nog om het apparaat van meer functionaliteit te voorzien. Ook zorgt nieuwe firmware doorgaans voor een nog betere beleving van het gebruiksgemak dat de klant ervaart.

Bij elke firmware update van Eminent wordt in de download een changelog meegegeven. Die changelog laat exact zien welke wijzigingen de update met zich meebrengt.

Ons doel is immer onze klanten zo goed en volledig mogelijk te informeren. Bij vragen over updates is het altijd verstandig om even rechtstreeks contact op te nemen met de Eminent helpdesk.

Normaliter worden vragen binnen 2 werkdagen beantwoord. De keuze om wel of niet een update uit te voeren kan worden vergemakkelijkt door een medewerker te contacteren. Zo kom je nooit voor verrassingen te staan.

- G.B.

turtles3 05-09-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

Ik heb de Eminent nu ruim een jaar en gebruik hem hoofdzakelijk om gedownloade films te bekijken via de 1TB ingebouwde schijf.Ik download via mijn desktop,kijk dan even of de film voldoet aan mijn eisen en of het geen fake of halve film betreft en zet hem dan draadloos over naar de Eminent.Het enige nadeel hierbij is dat de dongel van Eminent nogal eens wil uitvallen.Ik moet hem er dan even uithalen en weer terug stoppen.De reden is niet te vinden.Een fijn apparaat om te hebben.

turtles3 24-12-2011

Ik heb hem ondertussen aan een powerline van netgear gekoppeld en de dongel eraf gehaald.Het werkt veel sneller en zonder storing.Alweer een vooruitgang.De powerline iseen net verbinding via het stopcontakt,voor degene die het niet wisten.Je moet er dus minimaal 2 hebben.1 Voor aan de modem/router en 1 aan de andere kant,in dit geval mijn eminent.

spelregel 24-08-2011

Nog steeds tevreden over de aangeschafte Eminent 7180
Gekocht zonder HDD , na enige dagen toch HDD ingebouwd . Fluitje van een cent. Alles om dit goed mogelijk te maken was meegeleverd , zelfs de schoefjes.

Sinds enige weken ook aan mijn netwerk gekoppeld [kabel] en via SAMBA is mijn netwerk en alle PC's goed te bereiken.Zelfs het afspelen van films , die op een externe HDD van de PC van het netwerk staan gaat vlekkeloos [ook 1080p HD]De streaming met eenvoudige middelen is dus heel goed te doen.

Geprobeerd om een draadloze verbinding te maken met een LINKSYS routertje , maar dat viel even tegen. Oorzaak mijn weinige ervaring met dit soort zaken , maar we blijven het proberen.

Wat ook niet gelukt is. Het benaderden van de Eminent vanaf mijn PC. Met geen mogelijkheid krijg ik de eminent of de daar ingebouwde HDD "in beeld".

Mogelijk , dat de formatering , welke via de Eminent moest gebeuren , daar oorzaak van is.
Iemand suggesties.

jan 1962 13-08-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 1000 GB

Mediaplayer nu 2 weken in bezit , en ben er erg tevreden over.
het menu is overzichtelijk en reageert snel , en alle formaten die ik heb geprobeerd worden goed afgespeeld.
De handleiding had iets uitgebreider kunnen zijn, bepaalde mogelijkheden worden niet uitgelegd , hier moet je zelf achter komen door te zoeken of er toevallig tegen aan te lopen
Al met al een goede speler voor een zeer schappelijke prijs

Accidental tourist 07-08-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 2000 GB

De eerste speler moest retour omdat hij de instellingen niet onthield. Ken beure.
Daarna had ik onderstaande problemen (Windows XP).
Allereerst moet je de mappen waar e.e.a. instaat op delen zetten (gekozen voor "Complex file sharing"). Daarna kreeg ik mijn pc niet "in beeld" op het display van de mediaplayer. Bleek dat mijn firewall de Werkgroepen als niet vertrouwd aanmerkte. Daarna werkte het wel.
De volgende dag kon ik niet zomaar bij nieuw aangemaakte gedeelde mappen. Je krijgt dan in beeld:
Gebruikersnaam Realtek_guest
Wachtwoord: ********
Blijkt iets met Windows te zijn, dat bij meerdere mediaplayers voorkomt.
De oplossing:
Een nieuw account aanmaken op je pc met als naam Realtek_guest en een zelfgekozen wachtwoord geven.
Een nieuwe gedeelde map aanmaken (kan denk ik nu, ook bij een al bestaande gedeelde map) in je beheerdersaccount (kan misschien ook onder het nieuwe Realtek account). Bij mappen delen "Iedereen" alle machtigingen geven. Vervolgens button "Machtigen", button "Toevoegen", button "Geavanceerd" , button "Nu zoeken" en daarna "Realtek guest" selecteren.
Speelt tot nu toe alles af, op dvd's met .img na.
Installatie is voor een leek als ik even lastig (in de handleiding staat niets over het delen van mappen en het probleem rond het invoeren van een gebruikersnaam/wachtwoord), maar met google en bellen met de helpdesk van Eminent is er wel uit te komen.
Indien ik tegen meer problemen "aanloop" zal ik dit hier melden.

RES 04-08-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 2000 GB

Aantal verschillende MS overwogen maar gekozen voor de Eminent 7180. Prijs en functionaliteit en de 2 TB waren doorslaggevend.
Nu twee weken in bezit en app werk goed en eenvoudig en kan door 'iedereen' bediend worden. Zover werken alle film extensies prima en ook alle film menu's komen altijd netjes eerst op het scherm. Installatie is wel even goed uitzoeken maar zal bij een gelijk app niet anders zijn.

berlenga 27-06-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 1000 GB

Nu een paar dagen in bezit en flink wat verschillende bestanden uitgeprobeerd. Alles speelt zonder mankeren in een zeer goede kwaliteit. Speler via hdmi aan reciever (en via de tv) gekoppeld en beeld en geluid is zeer goed. Afstandbediening is goed en duidelijk, speler reageert goed. Interface is niet mooi en wellicht wat omslachtig maar je kan snel door het menu de juiste optie kiezen. Instellingsmogelijkheden voor foto, video en audio zijn goed. Geen spijt van dit apparaatje (lekker klein formaat).

tha-foeks 22-06-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

Ik ben over het algemeen zeer tevreden over dit product, alleen had de handleiding wel iets uitgebreider gemogen. (er staat bv. niets in over de afstandbediening.) Hij is erg compact en erg gebruiksvriendelijk voor een leek. Ik heb er zelf een HDD (met 2TB) in gezet en ook dit was zeer eenvoudig.

een tevreden gebruiker uit MM

spelregel 13-06-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

Via de test in een computerblad , als beste koop getest. Het voldoet volledig aan deze test. Volledige en zeer complete levering. Alle kabels meegeleverd , zelfs HDMI en TOS Link. Installatie een fluitje van een cent. Mijn externe HDD werkte meteen en films kijken binnen 5 minuten. Gekoppeld op "standaard audio" leverde via TAPE/MD via mijn Panasonic versterker een perfect geluid.
Bioscoop in de huiskamer !!
Volgende wwek een HDD inbouwen en dan is de zaak compleet.

spelregel 05-12-2011

Het was even zoeken , maar ook het benaderen van de Eminent vanaf mijn PC is gelukt. Instelling in de Samba server. [Samba BT op AAN] Het werkt voortreffelijk.

tasso 09-06-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

Heb de 7180 toen hij 2 maanden geleden uitkwam en is een leuk apparaat,speelt een hoop af maar daar is ook alles mee gezegd. Nzb module is leuk maar verschrikkelijk langzaam nadat hij gedownload heeft.
Menu nou laat ik daar maar niet over beginnen want dat ziet er dus echt niet uit en is veels te omslachtig.
Moet je eerst naar je filmmap dan naar de submap waar je de film onder hebt gezet (ik heb namelijk mijn films in verschillende mappen gezet aktie,thriller en ga zo maar door.) dan naar de goede map waar de film staat openen en dan mkv'tje openen. Heb ook een dune en daar werk je met een mooie filmwall waar je gewoon op de filmhoes kan klikken en klaar. Er komt een nieuwe interface aan maar die is pas weer uitgesteld. Bestanden overzetten duurt veels te lang via netwerk. Vaak vastlopers, geluid valt ineens weg film staat stil. Geheel uitzetten is dan de enige oplossing. Forum van eminent houden ze niet van negatieve kritiek op hun produkten en krijg je al heel snel een waarschuwing. Nee trek wat meer geld uit voor een echte mediaspeler heb je veel meer plezier van.

Henk Goede 05-06-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

Gekocht incl. 2TB hdd. Installatie was een makkie, gebruiksklaar binnen enkele minuten. Koppeling met thuisnetwerk was ook een eitje en het streamen van films vanaf mijn NAS gaat uitstekend. Ik heb de mediaspeler via een homeplug gekoppeld aan mijn router en ook dat ging feilloos. Ik heb de NZB-module geprobeerd, maar deze viel mij tegen. Het repareren en uitpakken van een standaard DVD gaat enorn traag. Als ik hetzelfde doe via mijn laptop, kan ik vier keer zoveel doen in dezelfde tijd. Als je de laptop via usb aan de speler koppelt, staat een gemiddelde DVD binnen 3 minuten op de speler, dus dat werkt super. Verder heb ik de speler met de optische kabel gekoppeld aan mijn home cinema set en dat geeft superresultaten.

Ik ben tot nu toe zeer tevreden over deze mediaspeler. De levering was zeer compleet, alle kabels en toebehoren zaten erbij. Beeldresultaten zijn buitengewoon goed, hij speelt alles af, installatie is een makkie, ik zeg AANRADER!

userPJ 25-05-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

De EM7180 speelt tot nu toe alles af. Het inbouwen van een interne harde schijf was geen enkel probleem. Ook het aansluiten en instellen kost geen moeite. Downloaden via NZB gaat prima. Het kost alleen iets meer tijd. Zeker het uitpakken van de bestanden. verder is de aansluiting van de USB aan de achterkant vreemd geplaatst. De USB zit tussen de de optische uitgang en de USB 2.0. Ik heb de optische kabel en de USB 2.0 kabel aangesloten, maar nu kan mijn eminent wireless adapter er niet meer tussen. Gelukkig zit er nog een USB aan de voorkant, maar eigenlijk is dat geen gezicht.

barry1000 25-05-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

De grootste reden om deze media speler te kopen was vanwege de ingebouwde NZB functie. De Eminent neemt het werk voor je waar en je pc kan uit. Aangezien de Eminent echter geen Intel I7 is neemt dit flink wat tijd in beslag. Maargoed, je zet 'm savonds aan en de volgende dag is hij klaar.
De mappen waar muziek/film/foto's staan is een beetje omslachting. Maar er komt een nieuwe interface deze maand. Dus misschien wordt het wel beter.
Het beeld en geluid is perfect. 1080P en volgens mij wordt alles ondersteund (MVK, HD, Bluray etc)
De installatie was niet meer dan stroom erop en hdd formateren. Erg simpel. Even je usernet gegevens via een wegsite invullen en klaar.
Een laptop of externe hdd kan via usb2 benut worden om data over te zetten. Dit werkt prima.

Mr Twijfelaar 27-04-2011
Geschreven voor: Eminent hdMEDIA RT2 0 GB

Mijn keuze viel eerst op de Ryan HD mini 2. Maar die viel nogal tegen in het gebruik, en vooral zaten er veel fouten in de software. Daar zat ook geen handleiding bij en die is ook niet te downloaden.
Omgeruild voor deze 7180, en wat een verademing !!
Ten eerste speelt ie alles, zelfs mijn BD Audio ISO bestandjes die mijn blu-ray speler en de Ryan niet eens afspeelt. Hij ziet mijn Nas altijd, en ook mijn media server (twonky) is altijd zichtbaar.
Het menu lijkt op dat van een playstation 3. Dat kent ook zijn nadelen uiteraard, maar is stukken beter dan die van A.C.Ryan.
Verder zit er internet-radio op, youtube, Flickr, Picassa, en heel veel TV-kanalen waaronder Ziggo-streams. Eén van die internet-TV-kanalen geeft bijvoorbeeld 25 lessen op het gebied van Photoshop, en dat vind ik als foto-hobbyist weer erg leuk.
HD content streamen via Wifi gaat wel tot op zekere hoogte. DvD streamen gaat goed, echter, 1080p bij 25 Mbps gaat stotteren. Dus heb ik er toch maar een harde schijf ingezet.
Trouwens, IFO, dus het menu bij een DVD, gaat ook goed. Tot nu toe niets gehad wat het niet wilde afspelen.
Wel al 2 keer een vastloper gehad. Dan moet je het apparaat even uit en aanzetten. Kan ook weer handig met een schakelaar (in plaats van de voeding er uit trekken). Die vastloper kreeg ik omdat ik functionaliteit wilde gebruiken die afhankelijk is van een harde schijf, die er toen nog niet in zat.
Verder is ie super stabiel. Ben de harde schijf aan het volladen met filmpjes over het draadloze netwerk. Een nacht aan 1 stuk doorwerken (file transfer) is geen probleem !
Al met al heel blij met dit apparaat, ook al zit er dan niet de allerlaatste chipset van Realtek in. Er wordt gesproken over de 400 Mhz 1183 chipset van januari 2009, maar die bestaat officieel niet (geloof ik). De laatste op dit moment is de Realtek 1185, en die is sneller (500 Mhz) en misschien wel beter. De 1185 wordt in de Ryan toegepast, maar Ryan haalt daar duidelijk nog niet de voordelen uit.